SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,

SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,

GÖRSEL SANATLAR DERSİ SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANAT görsel sanatlar dersi 2.dönem zümre tutanağı, görsel sanatlar yıllık planlar, görsel sanatlar dökümanları, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım dersi, sanat, desen, yağlı boya, karakalem proje görevleri
 
AnasayfaTakvimSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» urartu sanatı slayt indir
Çarş. Nis. 09 2014, 19:14 tarafından ylmzxp

» VİTRAY NEDİR VİTRAY SANATI
Çarş. Şub. 05 2014, 07:43 tarafından tasarımcı

» resim sanatı
Çarş. Şub. 05 2014, 07:37 tarafından tasarımcı

» Karikatür Sanatı? Karikatürist Kimdir? Karikatür Nasıl Çizilir?
Perş. Ocak 30 2014, 15:23 tarafından tasarımcı

» tuzak kurmak
C.tesi Ara. 28 2013, 03:18 tarafından tasarımcı

» ağaç kesilmesin
C.tesi Ara. 28 2013, 03:12 tarafından tasarımcı

» İbrahim ÖZDABAK karikatürleri
Paz Ara. 01 2013, 09:16 tarafından tasarımcı

» İbrahim ÖZDABAK
Paz Ara. 01 2013, 09:14 tarafından tasarımcı

» ev arkadaşım erkek
C.tesi Kas. 30 2013, 18:41 tarafından tasarımcı

» kaplumbağa ve tavşan
C.tesi Kas. 30 2013, 18:36 tarafından tasarımcı

» Kaligrafi nedir?
Salı Eyl. 03 2013, 08:54 tarafından tasarımcı

» rönesans resim sanatı
Ptsi Ara. 31 2012, 10:41 tarafından tasarımcı

» yetenek atölyesi
Çarş. Haz. 06 2012, 02:57 tarafından tasarımcı

» FAHRETTİN KÖKLÜ (POLİS VE FARE)
C.tesi Haz. 02 2012, 04:44 tarafından tasarımcı

» evlenme teklifi
Salı Mayıs 29 2012, 07:26 tarafından OPTIMISTIC

» boynun neden eğri
Salı Mayıs 29 2012, 07:24 tarafından OPTIMISTIC

» boynun neden eğri
Salı Mayıs 29 2012, 07:23 tarafından OPTIMISTIC

» evlenme teklifi
Salı Mayıs 29 2012, 06:54 tarafından OPTIMISTIC

» kimden peydahladın
Salı Mayıs 29 2012, 06:51 tarafından OPTIMISTIC

» perspektif konu anlatımı video izle
Ptsi Mayıs 21 2012, 20:12 tarafından tasarımcı

SON DAKİKA HABER
ZİYARETÇİ DEFTERİ
GÜNLÜK BURCUNUZ
Günlük Burç
MEB HABER BANDI
FORM GAZETE BAŞLIKLARI
HAVA DURUMU
İL İL TÜRKİYE
forex
İNG-TÜRKÇ DİL ÇEVİRİ

Türkçe - İnglizce / İngilizce - Türkçe Çeviri
Kelime:

© 2008 forex


forex
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 208 kişi Paz Tem. 30 2017, 17:00 tarihinde online oldu.
GÖRSEL SAYAÇ
http://gorselsanatlar.yetkinforum.com/

Paylaş | 
 

 YARATICI DÜŞÜNCEYİ UYARAN TEKNİKLER

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
SANART

avatar

Mesaj Sayısı : 169
Kayıt tarihi : 05/01/09

MesajKonu: YARATICI DÜŞÜNCEYİ UYARAN TEKNİKLER   Perş. Ocak 22 2009, 18:27




YARATICI DÜŞÜNCEYİ UYARAN TEKNİKLER

Öğrencilerin ilginç ve yaratıcı fikirlere ulaşmalarında karşılaştıkları zorluklarda yaratıcı düşüncelerinin uyarılması amacıyla farklı tekniklerden yararlanılabilir.

Aşağıda sıralanan teknikler, öğrencilerin yaratıcı düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla beyin fırtınası öncesinde 10’ar dakikalık kısa etkinlikler olarak uygulanabilir.

1. Bir kitaptan rastgele kelime bulma

Sınıfta bulunan herhangi bir ders kitabından faydalanılabilir. Kitabın herhangi bir sayfası açılarak rastgele bir kelime seçilir. Seçilen bu kelimeden beyin fırtınası ile somut bir nesneye ulaşılmaya çalışılır.

Seçilen kelime bir nesne ismi de olabilir. Ulaşılan nesne hakkında değişik fikirler üretilerek nesneye farklı özellikler kazandırılmaya çalışılır. Nesneye yönelik değişiklik düşünceleri ile öğrenciler bir buluşa da gidebilirler. Nesnenin özelliklerini değiştirme, geliştirme düşünceleri aynı zamanda nesneye yönelik bir inovasyon çalışması olarak da kullanılabilir.

Bu yolla öğrencilere olaylara ve nesnelere farklı bakış açıları kazandırılmaya çalışılır.

2. Rasgele bir resimden yola çıkma

Başlangıç noktası olarak herhangi bir kitap veya afişten bulunacak rastgele bir resimden yola çıkarak ilginç bir fikre ulaşılmaya çalışılır. Sınıfta bulunan herhangi bir kitaptan bulunan bir resim seçilir. Resim ile verilmeye çalışılan mesajların neler olabileceği ve resimden öğrencilerin ne anladığı hakkında bir beyin fırtınası yapılır.

Verilen mesajlardan ve bu resim hakkında öğrencilerin ortaya koyduğu düşüncelerden yola çıkarak somut bir nesneye ulaşılmaya çalışılır. Yapılan bu çalışmayla öğrencilerde somut bir nesneye geçiş için gerekli düşünme ve becerilerin geliştirilmesi amaçlanır.

3. Benzer durumlardan yola çıkma

Çözümünde zorluk çekilen herhangi bir problem, benzeri problemlerin çözüm süreçleri örnek alınarak çözülür. Öğrencilere elde ettikleri tecrübeleri farklı alanlarda kullanabilmelerine yönelik beceri kazandırılmaya çalışılır.

4. Konu hakkındaki gerçekleri ve bilgileri sıralama

Herhangi bir nesne ele alınır. Seçilen nesne hakkında var olan bilgiler sıralanır. Daha sonra bu bilgilerden yola çıkılarak nesneye daha farklı özellikler kazandırılması amacıyla bir beyin fırtınası yapılır. Bu şekilde öğrencilerin var olan nesneler hakkındaki bilgilerini, farklı amaçlarla kullanabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

5. Tersi durumu düşünme

Çözüm bekleyen bir sorun ele alınır. Daha sonra bu sorunun çözümü üzerinde sınıf içerisinde bir beyin fırtınası yapılır. Beyin fırtınası ile bir çözüme ulaşılamazsa seçilen sorunun tersi durum, çıkış noktası olarak ele alınarak beyin fırtınasına devam edilir.

Bu şekilde öğrencilerin karşılaşılan bir problemin çözümünde farklı düşünceler oluşturabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. Örneğin; susuzluk problemi bir beyin fırtınasında çözüme ulaştırılamamışsa bu kez fazla suyun, bir problem olduğundan yola çıkılarak bir beyin fırtınası düzenlenir.

6. İki farklı sözcükten yola çıkma

İki farklı sözcükten yola çıkılarak yeni veya yaratıcı bir fikre ulaşılır. Bu amaçla rastgele iki sözcük bulunur ve bu sözcükler arasında ortak bir ilişki kurulmaya çalışılır.

Ortak ilişkilerin neler olabileceği hakkında bir beyin fırtınası yapılır, üretilen fikirlerden yola çıkarak farklı özelliklere sahip daha önce var olmayan ya da var olan bir nesneye farklı özellikler kazandırılmaya çalışılır. Örneğin; uçak ve halı sözcüklerinden uçan halı vb.

7. Çözümden soruna gitme (tersine mühendislik)

Çözümden soruna gitme yönteminde önce var olan bir çözüm ele alınır. Daha sonra bu çözümün hangi sorunların da çözümü olabileceği düşünülür. Bu şekilde bir çözümün birden fazla soruna çözüm getirebileceği düşüncesi öğrencilerde oluşturularak farklı teknoloji alanlarındaki gelişmelerin bütün teknoloji alanlarında değerlendirilmesi sağlanır. Bu şekilde öğrencilerde disiplinler arasında ilişki kurabilme ve bunları kullanabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

8. Farklı bir duruma girme

Öğrencilerin çekingenlikten veya sosyal sınırlamalardan uzaklaşarak yeni düşünceler geliştirmeleri amaçlanır. Bu teknikte öğrenciler ele aldıkları bir soruna çözüm önerileri oluşturmak amacıyla, bulundukları mevcut sosyal konum dışında bir kimliğe bürünerek çözüm önerileri geliştirirler. Sorunun ait olduğu çevre veya meslek dışında farklı bir çevrede veya meslekte olma durumlarını hayal ederek soruna çözüm önerileri geliştirirler. Bu şekilde öğrencilerde bir soruna çözüm bulmada farklı bakış açıları getirme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://blueimagination.tr.gg/
 
YARATICI DÜŞÜNCEYİ UYARAN TEKNİKLER
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» arkadaslar yardım ıstatıstıkler
» Konu İkonu Nasıl Aktive Olunur ? Yrdım (Tşkler;)
» YÖRÜK - TÜRKMENLERİN SOY KÜTÜĞÜ
» '' Azeri '' Dediğimiz Kimmiş!
» YÖRÜKLER Hepimiz Destek Olalım!!!

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ, :: SANATIN KALBİ ŞİİR VE EDEBİYAT :: Sanatın Kalbi :: Köşe Yazıları-
Buraya geçin: