SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
GÖRSEL SANATLAR DERSİ SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANAT görsel sanatlar dersi 2.dönem zümre tutanağı, görsel sanatlar yıllık planlar, görsel sanatlar dökümanları, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım dersi, sanat, desen, yağlı boya, karakalem proje görevleri
EBRU SANATI UYGULAMA Su yüzeyinde elde edilen boya katının kağıda,beze,özellikle ipeğe geçirilmesiyle yapılan süsleme sanatıdır.Yıllar boyunca ebru tekniği Avrupa'da mücellitler ve ressamlar tarafından sır olarak saklandı.Ancak 19.yüzyılda bu teknik açığa çıktı. Avrupaya bu tekniğin gelişi Türkler ve İranlılar vasıtasıyla olmuştur.Japonlar bu tekniği 12.yüzyıldan beri kullanırlardı.Adına da Suminagashi derlerdi.Pirinç kağıdına sıvı boyalarla uygularlardı.Ebru, tepsi tekniği denilen (Marbling) teknik daha basit ve modernize edilmiş bir uygulamadır.
Marblingin Hazırlanması
Bir litre sıcak suya bir çorba kaşığı Marbling konur .( bu oran piyasada satılmakta olan ürünlere göre değişebilir,bazı ürünler de marbling daha fazla konulmaktadır )Kabımızdaki suyun yüksekliği iki parmak kadar olmalıdır. Boyanacak kumaşa göre,boya kabı uzun veya yuvarlak seçilir.Marbling, sıcak suda eritildikten sonra içine bir çay kaşığı sirke ruhu ,bir çay kaşığı amonyak konur. Böylece ebrunun özü olan Marbling hazırlanmış olur.
Bir litre sıcak suya 50 gram şap dökülüp iyice eritilir.Apresi alınmış kumaş bu şaplı suya batırılır,bir süre sonra çıkartılır, kurutulduktan sonra da ütülenir.
Daha önce hazırlanmış Marbling üzerine fırça ile sulandırılmış boyalar damlatılır.
Bir çubuk veya bir tarak yardımı ile akıtılmış olan boyalara şekil verilir.
Hazırlamış olduğumuz kumaşımız ,legendeki desenin üzerine yayılır.
Böylece desen kumaşa aktarılır,birkaç dakika bekledikten sonra kumaş bir ucundan tutulup sıyrılarak çekilir.
Bir yere serildikten sonra üzerindeki fazla Marbling bir cetvel yardımıyla alınır. Kumaş kurutulup ütülenir.Eğer ki kumaşımız halen daha sertse ütüleme işlemine üzerindeki jöle gidinceye kadar devam edilir ve böylece fiksesi de yapılmış olur.
DERS Görsel Sanatlar SINIF 6 YAKLAŞIK SÜRE 3 Ders saati TEMEL BECERİLER Araştırma, Estetik yaşam kültürü edinme, Çevre ve doğa bilinci kazanma, Girişimcilik, Sorumluluk alma, Başladığı işi bitirme. ÖĞRENME ALANI Görsel Sanatlarda Kültürü, Görsel Sanatlarda Biçimlendirme, Müze Bilinci, KAZANIM 6. Gösterilen sanat eserinde anlatılan ve anlatılması mümkün olan fikirler ve duyguları tahmin eder (G.S. K.). 7. Gösterilen sanat eserlerinden edindiği izlenimlerden yola çıkarak görsel tasarımlar yapar (G.S. K.) 5. Sanat eserlerindeki denge unsurunu tartışır (G.S. B). 6. Yaptığı görsel tasarımlarını sergilemenin kıvancını yaşar (M.B) ARAÇ ve GEREÇLER Resim kâğıdı, kitre, hazır ebru boyası, su, küçük küvet, gazete kağıtları, fırça. TEKNİKLER Ebru Tekniği YÖNTEMLER Araştırma, Anlatım, Gezi-Gözlem, Soru-Cevap, Uygulamalı Çalışma. DUYUŞSAL ve DÜŞÜNSEL HAZILIK Öğrencilerden; Ebru sanatçılarımızı araştırmaları varsa ebru örnek ebru çalışmaları getirmeleri istenir.
SÜREÇ Öğrenciler, yaptıkları araştırmaları sunarlar. Öğrencilere, ebru tekniği açıklanarak, uygulama yapmaları sağlanır. Resim kâğıtları üzerine yapılan ebru baskılar bir ip üzerine mandalla tutturularak kurumaları sağlanır. Tamamlanan ebrular panoda sergilenerek eleştirilir.
—Küvet içersinde 5 Litre suya 8 çay kaşığı Kitre konularak iyice karıştırılır. —2., 3 saat dinlenmeye bırakılır. —Suyun yoğunluğu alındıktan sonra istenen renklerdeki ebru boyası damlatılarak su yüzeyi üzerinde kompozisyonlar oluşturulur. —Su yüzeyinde oluşan görüntünün üzerine resim kâğıtları kapatılıp kaldırılarak baskısı alınır. Bu işlem yüzeyde değişik dağılımlar oluşturularak tekrarlanabilir. Kirlenen su yüzeyi gazete kâğıtlarına emdirilerek temizlendikten sonra çalışmaya devam edilebilir.
DEĞERLENDİRME 1. Her öğrencinin sürece katılıp katılmadığı değerlendirilir. 2. Öğrencilere yaptıkları çalışmalara ilişkin sorular yöneltilir: a) Ebru Sanatından hoşlandınız mı? Neden? b) Uygulama esnasında en çok hoşunuza giden şey ne oldu?