SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANATLAR, GÖRSEL SANATLAR DERSİ,
GÖRSEL SANATLAR DERSİ SANAT, GÖRSEL, GÖRSEL SANAT görsel sanatlar dersi 2.dönem zümre tutanağı, görsel sanatlar yıllık planlar, görsel sanatlar dökümanları, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım dersi, sanat, desen, yağlı boya, karakalem proje görevleri
Etkinlik Doğadan İzlenimler Konu Doğanın Uyanışı İlkbahar 12 Nisan- 16 Nisan 2010
DERS
Görsel Sanatlar
SINIF
6-A,B,C,D,E,F
YAKLAŞIK SÜRE
2 Ders saati
TEMEL BECERİLER
Araştırma, Çevre ve doğa bilinci kazanma, Sanat aracılığıyla iletişim kurma, Görsel okuma, Kendini ifade etme, Sorumluluk alma, Başladığı işi bitirme,
ÖĞRENME ALANI
Görsel Sanatlarda Kültürü, Müze Bilinci,
KAZANIM
8. Sanattaki niteliği insan eli ve duyarlığının belirlediğini fark eder (G.S. K.).
9. Doğadaki güzellik ile sanattaki güzelliği karşılaştırır (G.S. K.).
ARAÇ ve GEREÇLER
Resim kâğıdı, pastel boya. Sulu Boya, suluboya fırçaları, palet, su, su kabı. Bilgisayar, Data Projeksiyon. Van-Gogh tan örnek çalışmalar.
TEKNİKLER
Pastel Tekniği. Suluboya Tekniği.
YÖNTEMLER
Araştırma, Gezi-Gözlem, Uygulamalı çalışma.
DUYUŞSAL ve DÜŞÜNSEL HAZILIK
Öğrencilerden; Manzara ressamlarını araştırmalar, Van-Gogh un tan Sarı Başaklar eserini incelemeleri, okul bahçesi veya yakın çevreyi gezerek doğa ile ilgili gözlem yapmaları ve bitkileri, canlıları, bulutların şekillerini, ağaçları vb. incelemeleri istenir.
SÜREÇ
Öğrenciler gözlem ve araştırmalarını açıklarlar.
Öğrencilere Bilgisayardan data-projeksiyon Van Gogh ait eserler gösterilir.
1. Öğrencilere yaptıkları doğa incelemelerinden edindikleri izlenimlerinden yararlanarak aşağıdaki soruları yanıtlamaları istenir.
a ) Eserde neler görüyorsunuz (bulutlar, ağaç, çalılıklar vb.)
b ) Sizce eserin konusu ne olabilir?
c) Bu eserdeki doğa görünümü ile gözlem yaptığınız doğa arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?
ç) Doğanın kendisi mi, eserde gördüğünüz hâli mi daha çok hoşunuza gitti? Doğadan ve eserden en çok hangi görünümlerin hoşunuza gittiğini anlatınız.
2.Öğretmen daha sonra Empresyonizm sanat akımına ait eserleri, doğanın bu eserlerde nasıl yansıtıldığı konusunda fikir edinmeleri için sınıfa gösterir.
3.Öğrencilerden Baharın Uyanışı konulu renkli peyzaj (manzara) çalışması yapmaları istenir.
4. Çalışmalar sınıf panosuna asılarak değerlendirilir.
DEĞERLENDİRME
1. Her öğrencinin sürece katılıp katılmadığı değerlendirilir.